Over Facilicom

Een echt Nederlands familiebedrijf

Facilicom Group is een familiebedrijf. Echt Nederlands van oorsprong en met een omvang waar je ‘u’ tegen zegt. Maar zeg vooral jij, dan doen wij dat ook. In Nederland zijn we bekend van merken als Facilicom Solutions, Trigion, Incluzio en Gom. Samen werken aan een betere leefomgeving voor iedereen. Dat is onze missie, dáár doen we het voor. En we zijn nog lang niet klaar.

Als er iets is wat ondernemende families - ook de onze - kenmerkt, is het de focus op de lange termijn. Wie onderneemt voor de toekomst, kijkt en beslist anders. Vandaar ook dat een onderwerp als maatschappelijk verantwoord ondernemen al in onze bedrijfsvoering terug te vinden is nog vóór iemand van de afkorting ‘mvo’ had gehoord. Ook inclusief ondernemen is een onderwerp dat ons na aan het hart ligt.

De waarden en wensen, en ook de eisen die mensen en organisaties aan hun omgeving stellen, veranderen snel. Dat stimuleert en spoort ons aan om te blijven innoveren. Nauw met de missie verbonden is dan ook dat we open staan voor én inspelen op verandering. Technologie en creativiteit brengen mogelijkheden die eerst ondenkbaar leken. We kunnen meer en sneller. Door innovatie in te zetten en vernieuwende concepten in de markt te brengen creëren we een inspirerende leefomgeving.

We willen meer dan bezig zijn met onze eigen bedrijfscontinuïteit, ook dat is in onze missie geborgd. De oprichting van Buitengewoon waarmee we met drempels naar werk afrekenen is daar een voorbeeld van. Dat geldt ook voor de projecten die we met de Facilicom Foundation ondersteunen. Er zijn kwetsbare groepen in de maatschappij, en de kloof tussen werkenden en niet-werkenden groeit. Daarin ziet Facilicom een rol voor zich weggelegd. Met aandacht voor de ander, aandacht voor nieuwe mogelijkheden, aandacht voor iedereen.