Trend: van employer branding naar ‘Career Storytelling’

Nieuws
17-02-2025
Apple
Alleen maar vacatures plaatsen is allang niet meer genoeg om voldoende geschikte kandidaten te trekken. En dus is het nu tijd voor: Career Storytelling. Wat is dat precies? En hoe zet je dit middel het beste in?

In recruitmentmarketing draait alles om meer dan alleen vacatures plaatsen. Werkgevers moeten niet alleen hun vacatures promoten, maar ook hun verhaal vertellen. Career storytelling is de manier waarop bedrijven toptalent aantrekken door authentieke verhalen te delen over hun cultuur, missie en medewerkers. Het geeft kandidaten een kijkje achter de schermen en zorgt voor een emotionele connectie. Maar waarom werkt dit zo goed? En hoe kun jij storytelling toepassen in je recruitmentstrategie?

Career Storytelling is eigenlijk het vervolg van employer branding, waarbij werkgevers zich jarenlang neerzetten als een aantrekkelijke werkgever, vaak door min of meer te zeggen: ‘Wij bieden een geweldige werkplek en goede arbeidsvoorwaarden.’ Maar dit is tegenwoordig niet meer genoeg. Kandidaten willen méér weten, ze willen zich verbonden voelen met jouw bedrijf. Vacatureteksten met een goed verhaal genereren maar liefst 173% meer potentiële sollicitanten dan de concurrentie. Bedrijven die career storytelling effectief gebruiken, geven een veel authentieker en persoonlijker beeld van hun organisatie. Enkele bekende voorbeelden:

[....]

Lees verder op: werf-en.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
Huisarts & Pensioen
Marktconform
Junior, Medior
Driebergen
Ben jij een communicatiemedewerker met affiniteit met pensioen? Ben je sterk in communiceren in begrijpelijke taal en heb je een goede pen? Wil jij werken in een klein team waar...
Top vacature
NVB
72.860 - 103.710
Medior
Amsterdam
Heb jij ruime ervaring in het aansturen van communicatieprofessionals en het bouwen aan succesvolle teams? Ben je in staat om zowel strategisch als tactisch bij te dragen aan vernieuwende communicatieprojecten...