Slogans grootbanken slecht gewaardeerd onder verzekeringsklanten

Nieuws
28-08-2024
Multiscope
“U tevreden, wij tevreden!” Het is de slogan van ZLM Verzekeringen die met een score van 8,56 als beste uit de test komt. Dat blijkt uit Uitblinkers Verzekeraars, een onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. De slogans van de grootbanken – ABN AMRO, Rabobank en ING – scoren juist onder het marktgemiddelde van een 7,01.

Voor het onderzoek hanteerde Multiscope het Treacy en Wiersema model. Dit model gaat ervan uit dat je als bedrijf een duidelijke positionering moet kiezen op het gebied van product leadership (beste product), customer intimacy (beste service) of operational excellence (beste proces). De laatste vertaalt zich vaak naar een lage prijs voor de consument.

Een pakkende slogan die de positionering samenvat, maakt daarbij duidelijk waar een bedrijf voor staat.

[....]

Lees verder op: banken.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
Blue Sky Group
Marktconform
Medior, Senior
Amstelveen
Kan jij strategie, beleid en uitvoering samenbrengen? En ben jij die échte verbinder die andere inspireert en meeneemt in jouw visie? Als communicatieadviseur krijg jij de kans om een complex...
Top vacature
Actor
Marktconform
Medior, Senior
Woerden
Samen met de senior communicatieadviseur ben jij het aanspreekpunt voor het bestuur van jouw fonds(en) op het gebied van communicatie. De fondsen staan aan de vooravond van een grote verandering...
Top vacature
Blue Sky Group
4.100 - 5.700
Medior
Amstelveen
Ben jij op zoek naar een baan waarbij je kan bijdragen aan maatschappelijke impact? Denk jij graag mee over hoe we digitale marketing het beste kunnen inzetten om deelnemers te...
Top vacature
NVB
72.860 - 103.710
Medior
Amsterdam
Heb jij ruime ervaring in het aansturen van communicatieprofessionals en het bouwen aan succesvolle teams? Ben je in staat om zowel strategisch als tactisch bij te dragen aan vernieuwende communicatieprojecten...