Nieuwe campagne Rabobank: Gaap

Blog
09-09-2024
Adriaan Oomen
Rabobank heeft een nieuwe campagne met als belofte ‘Onze bank’. Met een ronkend verhaal in de vakbladen (Adformatie, Fonk) claimen Rabo en zijn bureau Dentsu hiermee een ‘vernieuwende campagne’ te lanceren die ‘het coöperatieve karakter relevant en aansprekend maakt voor jongeren, zonder de bestaande achterban uit het oog te verliezen’.

Blog Adriaan Oomen

Nou, die hoge verwachtingen wekkende ‘drastische vernieuwing’ is vooralsnog ver te zoeken en de woorden ‘aansprekend’ en ‘relevant’ herken ik ook niet in deze lauwe, brave commercial. Laat staan dat jongeren hierdoor geraakt worden.

De Rabobank heeft sinds haar oprichting een unieke coöperatieve organisatiestructuur, die de afgelopen jaren overigens drastisch is uitgekleed*. Om de zoveel tijd probeert de bank dit gegeven opnieuw relevant te maken voor haar klanten. Een nobel streven want die coöperatieve structuur is vrijwel het enige unieke dat de bank nog heeft…

[....]

Lees verder op: nima.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
Huisarts & Pensioen
Marktconform
Junior, Medior
Driebergen
Ben jij een communicatiemedewerker met affiniteit met pensioen? Ben je sterk in communiceren in begrijpelijke taal en heb je een goede pen? Wil jij werken in een klein team waar...
Top vacature
NVB
72.860 - 103.710
Medior
Amsterdam
Heb jij ruime ervaring in het aansturen van communicatieprofessionals en het bouwen aan succesvolle teams? Ben je in staat om zowel strategisch als tactisch bij te dragen aan vernieuwende communicatieprojecten...