Nederlandse Olympiërs hadden te weinig sponsorrechten op social media

Nieuws
12-08-2024
Maarten Vrolijk
Tijdens de Olympische Spelen viel het op dat ook privésponsors ruimte kregen om reclame te maken via deelnemende atleten. Toch zijn de rechten die atleten en sportbonden hiervoor hebben in Nederland beperkt, vooral op social media.

Dit stelt Maarten Vrolijk, jurist, gespecialiseerd in internationaal sportrecht en schrijver van boeken over sportrecht. Hij vermoedt dat de zaakwaarnemers van de atleten niet stevig genoeg zijn geweest in de onderhandelingen over de rechten. “Ze hebben wellicht teveel weggegeven, vooral als het gaat om social media”, zegt hij in de podcast ‘Jong Juridisch’.

[....]

Lees verder op: mr-online.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
Stichting Pensioenfonds voor Huisartsen
Marktconform
Junior, Medior
Driebergen
Ben jij een communicatiemedewerker met affiniteit met pensioen? Ben je sterk in communiceren in begrijpelijke taal en heb je een goede pen? Wil jij werken in een klein team waar...
Top vacature
KPMG
Marktconform
Medior, Senior
Amstelveen
Volg jij de actualiteiten op de voet en denk jij al na wat er mórgen in het nieuws is? Krijg je er energie van om samen met onze inhoudelijke experts...
Top vacature
Blue Sky Group
4.100 - 5.700
Medior
Amstelveen
Ben jij op zoek naar een baan waarbij je kan bijdragen aan maatschappelijke impact? Denk jij graag mee over hoe we digitale marketing het beste kunnen inzetten om deelnemers te...
Top vacature
Actor
Marktconform
Senior
Woerden
Voor Actor, gevestigd in Woerden, zijn we op zoek naar een senior communicatieadviseur. Je gaat werken voor de besturen van Pensioenfonds voor het Slagersbedrijf en Pensioenfonds VLEP (Vlees, Vleeswaren, Gemaksvoeding...