Nederlandse Olympiërs hadden te weinig sponsorrechten op social media

Nieuws
12-08-2024
Maarten Vrolijk
Tijdens de Olympische Spelen viel het op dat ook privésponsors ruimte kregen om reclame te maken via deelnemende atleten. Toch zijn de rechten die atleten en sportbonden hiervoor hebben in Nederland beperkt, vooral op social media.

Dit stelt Maarten Vrolijk, jurist, gespecialiseerd in internationaal sportrecht en schrijver van boeken over sportrecht. Hij vermoedt dat de zaakwaarnemers van de atleten niet stevig genoeg zijn geweest in de onderhandelingen over de rechten. “Ze hebben wellicht teveel weggegeven, vooral als het gaat om social media”, zegt hij in de podcast ‘Jong Juridisch’.

[....]

Lees verder op: mr-online.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
Blue Sky Group
4.100 - 5.700
Medior
Amstelveen
Ben jij op zoek naar een baan waarbij je kan bijdragen aan maatschappelijke impact? Denk jij graag mee over hoe we digitale marketing het beste kunnen inzetten om deelnemers te...
Top vacature
Blue Sky Group
Marktconform
Medior, Senior
Amstelveen
Kan jij strategie, beleid en uitvoering samenbrengen? En ben jij die échte verbinder die andere inspireert en meeneemt in jouw visie? Als communicatieadviseur krijg jij de kans om een complex...
Top vacature
CED Interim Professionals
Marktconform
Junior
Noord-Brabant
Wij zijn voor onze klant op zoek naar een Junior Productmanager Verzekeringen. Als zelfstandige en energieke productmanager/specialist zet jij je in voor het beheer en het (door)ontwikkelen van onze particuliere...
Top vacature
NVB
72.860 - 103.710
Medior
Amsterdam
Heb jij ruime ervaring in het aansturen van communicatieprofessionals en het bouwen aan succesvolle teams? Ben je in staat om zowel strategisch als tactisch bij te dragen aan vernieuwende communicatieprojecten...