Marketing om consumptie te stimuleren staat haaks op onze klimaatdoelen. Wat kunnen we hieraan doen?

Nieuws
21-11-2024
Henk van Tuinen
Met technologische transities alleen redden we het niet. Om de wereld leefbaar te houden moet onder andere de consumptie worden gereduceerd. Maar we lijken te gedesoriënteerd om de juiste prioriteiten te stellen.

 Volgens Henk van Tuinen dragen marketinguitingen van bedrijven bij aan onze desoriëntatie. Maar de politieke economie levert een praktisch instrument om ons te heroriënteren.

Inleiding

Op 8 oktober verscheen The 2024 state of the climate report (Ripple et all. 2024). Het rapport van de meest seniore internationale klimaatwetenschappers concludeert: “Only through decisive action can we safeguard the natural world, avert profound human suffering and ensure that future generations inherit the livable world they deserve. The future of humanity hangs in the balance.” Om welke “decisive action” moet het dan gaan?

[....]

Lees verder op: MeJudice.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
Stichting Pensioenfonds voor Huisartsen
Marktconform
Junior, Medior
Driebergen
Ben jij een communicatiemedewerker met affiniteit met pensioen? Ben je sterk in communiceren in begrijpelijke taal en heb je een goede pen? Wil jij werken in een klein team waar...
Top vacature
Actor
Marktconform
Medior, Senior
Woerden
Samen met de senior communicatieadviseur ben jij het aanspreekpunt voor het bestuur van jouw fonds(en) op het gebied van communicatie. De fondsen staan aan de vooravond van een grote verandering...
Top vacature
KPMG
Marktconform
Medior, Senior
Amstelveen
Volg jij de actualiteiten op de voet en denk jij al na wat er mórgen in het nieuws is? Krijg je er energie van om samen met onze inhoudelijke experts...
Top vacature
Blue Sky Group
4.100 - 5.700
Medior
Amstelveen
Ben jij op zoek naar een baan waarbij je kan bijdragen aan maatschappelijke impact? Denk jij graag mee over hoe we digitale marketing het beste kunnen inzetten om deelnemers te...