Marketing om consumptie te stimuleren staat haaks op onze klimaatdoelen. Wat kunnen we hieraan doen?

Nieuws
21-11-2024
Henk van Tuinen
Met technologische transities alleen redden we het niet. Om de wereld leefbaar te houden moet onder andere de consumptie worden gereduceerd. Maar we lijken te gedesoriënteerd om de juiste prioriteiten te stellen.

 Volgens Henk van Tuinen dragen marketinguitingen van bedrijven bij aan onze desoriëntatie. Maar de politieke economie levert een praktisch instrument om ons te heroriënteren.

Inleiding

Op 8 oktober verscheen The 2024 state of the climate report (Ripple et all. 2024). Het rapport van de meest seniore internationale klimaatwetenschappers concludeert: “Only through decisive action can we safeguard the natural world, avert profound human suffering and ensure that future generations inherit the livable world they deserve. The future of humanity hangs in the balance.” Om welke “decisive action” moet het dan gaan?

[....]

Lees verder op: MeJudice.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
Huisarts & Pensioen
Marktconform
Junior, Medior
Driebergen
Ben jij een communicatiemedewerker met affiniteit met pensioen? Ben je sterk in communiceren in begrijpelijke taal en heb je een goede pen? Wil jij werken in een klein team waar...
Top vacature
NVB
72.860 - 103.710
Medior
Amsterdam
Heb jij ruime ervaring in het aansturen van communicatieprofessionals en het bouwen aan succesvolle teams? Ben je in staat om zowel strategisch als tactisch bij te dragen aan vernieuwende communicatieprojecten...