Maaike Scholtens (ABN AMRO): ‘Groei verloopt nooit in een rechte lijn’
“Groei gaat altijd gepaard met ongemak. De stomme fouten die je maakt, met knikkende knietjes presenteren of gestrest tegen een deadline aan werken, op het moment zelf geniet je er niet van. Maar achteraf zijn dit vaak de meest waardevolle momenten. Dat is omdat je soms uit je comfortzone moet durven stappen om te kunnen groeien. Zonder wrijving, geen glans: Groei is een proces van vallen en opstaan.”
De boodschap die ABN AMRO in haar nieuwe Employer Branding campagne meegeeft, is dat zij haar medewerkers stimuleert om te groeien. Dat de bank ontwikkeling als speerpunt heeft gekozen, komt voor Maaike Scholtens bepaald niet als een verrassing. Deze les leerde zij namelijk hoogstpersoonlijk gedurende haar tijd bij de bank.
“Ik werk nu ruim zes jaar voor ABN AMRO en heb mezelf in die periode op alle mogelijke manieren ontwikkeld”, vertelt ze. “In mijn werk, maar ook persoonlijk.”
[....]