Ik kies voor de toekomst

Interview
03-06-2024
Wilbert Kannekens
Meijburg & Co
Je moet in dit vakgebied altijd vooruit kijken. Dat vind ík niet alleen, zo ziet iedere Meijburger dat. Die mentaliteit is ook meteen wat ik mooi vind aan dit bedrijf. Iedereen beseft dat stilstand achteruitgang is, en verandering energie geeft. Ons vak blijft interessant op die manier.

“Je moet in dit vakgebied altijd vooruit kijken. Dat vind ík niet alleen, zo ziet iedere Meijburger dat. Die mentaliteit is ook meteen wat ik mooi vind aan dit bedrijf. Iedereen beseft dat stilstand achteruitgang is, en verandering energie geeft. Ons vak blijft interessant op die manier.

Om een voorbeeld te geven, de digitale transformatie van de economie gaat enorm snel.  Denk maar aan de opkomst van de robot technologie en de mogelijkheden van artificiële intelligentie. Digitalisering raakt ons allemaal, onszelf en onze klanten. Het gebruik van data en algoritmes om innovatieve diensten en producten aan te kunnen bieden is al niet meer weg te denken. Omdat de economie op dat vlak zo verandert, veranderen ook de verwachtingen en vragen van de klant. En dat zijn veelal geheel nieuwe vragen. Want vergeet niet dat de huidige nationale en internationale belastingregels van vóór het digitale tijdperk zijn. Als je je niet inleeft in dit soort veranderingen, zal je simpelweg uit de markt gedreven worden.

Meijburg heeft een bijzondere en rijke traditie van tachtig jaar, maar is tegelijkertijd heel jong van geest. Het individuele initiatief en “ownership” staan hoog in het vaandel. Van iedereen verwachten we dat hij of zij in staat is om trends te spotten, zichzelf en anderen uit te dagen. Zorgen dat je ahead of the game blijft.

“Zorgen dat je ahead of the game blijft.”
Wilbert Kannekens

Eén van de manieren waarop we dat doen, is door te luisteren naar nieuwkomers, naar jong talent. Dat klinkt simpel, maar het juist inzetten van jonge werknemers wordt in mijn optiek bij veel bedrijven onderschat. Het feit dat je nog heel veel moet leren en het lang duurt voor je een volgroeide fiscalist bent staat een frisse blik en een nieuwe kijk juist niet in de weg. Met dat in het achterhoofd hebben we binnen Meijburg een aantal initiatieven ontwikkeld waarin we jonge mensen vragen hun visie te delen. Letterlijk ons te vertellen wat er volgens hen gaande is, in plaats van andersom. Ik denk dat Meijburg zich daarmee onderscheidt. Het maakt ons diverser en wendbaarder. Jezelf continue verbeteren, of het nou gaat om oplossingen voor de klant, bedrijfsvoering, technologie of personeel, wij willen de beste zijn. En daarin speel jij een rol.”

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
Achmea
4.873 - 6.750
Medior, Senior
Amsterdam
Achmea Impact Ventures zoekt een Head of Sales and Marketing. De rol omvat het aantrekken van nieuwe B2B-klanten, beheren van de salesfunnel en ontwikkelen van contentgedreven leadgeneratie.
Top vacature
KPMG
Marktconform
Medior, Senior
Amstelveen
Volg jij de actualiteiten op de voet en denk jij al na wat er mórgen in het nieuws is? Krijg je er energie van om samen met onze inhoudelijke experts...
Top vacature
Exact
Marktconform
Medior, Senior
Delft
Ben jij een ervaren marketeer, zoek je veel diversiteit, verantwoordelijkheid en creativiteit in je werk en wil je samen met onze partners werken aan de groei van Exact met behulp...
Top vacature
NN
4.686 - 6.694
Medior
The Hague
Als Brand Marketeer - Employer Brand help je het werkgeversmerk van NN Group versterken en positioneer je de organisatie als aantrekkelijke werkgever. Je ontwikkelt strategieën, voert onderzoeken uit en werkt...