Sla over naar inhoud

Are challenger banks too ‘fun and friendly’ to really win our trust?

Nieuws
01-11-2024
Rob Williams
Starling, Monzo, Chase and the rest are good at keeping their customers happy, but they still have some way to go when it comes to gaining their trust for bigger banking needs. For The Drum’s Finance & Utilities Focus, we look at the challenges the challenger banks face.

Challenger banks emerged out of the 2008 financial crash when people began to question the dominance of the big banks. More than a decade on, the new digital-only banks have managed to disrupt the industry and attract millions of customers, yet the way most people bank hasn’t changed that much.

Like any good brand strategy, the challenger brands did well at “defining their enemy,” says Rob Williams, director of the M&C Saatchi-owned consultancy Clear. “Their enemy was the high street bank. There hadn’t been any new entrants, the banks weren’t working in the best interest of their customers, they were quite slow, quite clunky and disconnected.”

Challenger banks were the pioneers of digital banking, winning people over with easy-to-use apps, innovative ways to bank while traveling and paying friends, all with slick design and UX. Customer satisfaction among challenger banks is high. According to YouGov research, Chase, Starling, Monzo and Atom have the highest UK customer satisfaction scores out of all banks.

[....]

Lees verder op: thedrum.com

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
Exact
Marktconform
Medior, Senior
Delft
Ben jij een ervaren marketeer, zoek je veel diversiteit, verantwoordelijkheid en creativiteit in je werk en wil je samen met onze partners werken aan de groei van Exact met behulp...
Top vacature
NN
4.686 - 6.694
Medior
The Hague
Als Brand Marketeer - Employer Brand help je het werkgeversmerk van NN Group versterken en positioneer je de organisatie als aantrekkelijke werkgever. Je ontwikkelt strategieën, voert onderzoeken uit en werkt...
Top vacature
Achmea
Max. 3.210
Starter
Meerdere locaties
Wil jij je carrière boosten met een Talentprogramma op topniveau? Dan is dit jouw kans om bij Achmea in te stappen en jouw marketingvaardigheden naar nieuwe hoogten te tillen. Of...
Top vacature
Nederlandse Loterij
4.200 - 5.900
Medior
Rijswijk
Wat onze teams succesvol maakt? Dat is de juiste teamopstelling én onze data-driven mentaliteit. Om de juiste beslissingen te nemen, heb je inzicht in actuele informatie nodig. Daarom is data...